Problem ze skanowaniem Canon MF 645 CX. Błąd Canon MF #801. Dobrze skanuje dwie strony, ale przy większej ilości stron pojawia się błąd.

Canon MF 645 CX problem ze skanowaniem

Problem ze skanowaniem Canon MF645. Problem ze skanowaniem sieciowym drukarki Canon

Witajcie po dłuższej przerwie. Ze względu na ilość pracy jaka nas mile zaskoczyła z początkiem roku, cykl naszych artykułów trochę się opóźnił. Spieszymy jednak, żeby nadrobić zaległości. O tym urządzeniu więcej możesz przeczytać w naszym wcześniejszym artykule

Canon MF 645 CX. Ile czasu zajmuje wydrukowanie 76 stron? Ciekawe laserowe kolorowe urządzenie wielofunkcyjne od Canona

W przypadku Canona MF645 problem skanowania może występować z kilku powodów. To urządzenie do skanowania przez sieć używa własnych protokołów oraz sterowników i wszystko musi grać idealnie, żeby nie pojawiał się błąd #801 przy skanowaniu.

Co należy sprawdzić, jeżeli występują problemy ze skanowaniem:

Pod spodem krótkie omówienie każdej z opcji.

Aplikacja Canon MF Network Scanner Selector

Jest to aplikacja dzięki której urządzenia Canon łączą się z odpowiednim komputerem podczas skanowania do folderów sieciowych. Jeżeli pojawiają się problemy ze skanowaniem w pierwszej kolejności sprawdźmy czy na komputerze działa w tle aplikacja „Canon MF Network Scanner Selector”

Problem ze skanowaniem Canon MF645

Jeżeli nie ma jej to najlepiej instalować ją z płyty dołączonej do urządzenia lub ze strony producenta:

https://www.canon.pl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/laser/laserbase_mf_series/i-sensys-mf411dw.html?type=drivers&language=&os=windows%2010%20(64-bit)

Wybierając odpowiedni system i urządzenie

Jeżeli aplikacja działa, dla pewności możemy ją przeinstalować. Problem ze skanowaniem Canon MF645 rozwiązany? Jeżeli nie to przeczytaj dalej.

Usługa SMB 1.0

Problem ze skanowaniem Canon MF może występować, gdy nie mamy włączonej domyślnie usługi SMB 1.0 w Windowsie. We wcześniejszych Windowsach funkcja SMB byłą włączona, jednak w Windows 10 ta usługa domyślnie jest wyłączona. Należy ją włączyć. Po aktualizacji Windows 10, również należy sprawdzić czy usługa nie została wyłączona. Brak aktywnej tej usługi powoduje problem ze skanowaniem w Canonie.

Oto jak uruchomić usługę. Wchodzimy w „Ustawienia” -> „Aplikacje” -> „Aplikacje i funkcje” i na dole pod wszystkimi programami wybieramy „Programy i funkcje”

Jeżeli znacie łatwiejszy sposób dotarcia do tego miejsca napiszcie nam w komentarzach.

Po lewej stronie wybieramy „Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows”

Włącz wyłącz funkcje Windows

Odnajdujemy „Obsługa udostępniania plików SMB 1.0/CIFS” i uruchamiamy usługę.

Połączenie WIFI lub połączenie przez kabel

Problemy ze skanowaniem z reguły występują przy podłączenie przez WIFI. Żeby sprawdzić czy nasze połączenie bezprzewodowe z drukarką jest stabilne, warto skorzystać z polecenia „ping nr IP drukarki”. Polecenie to wpisujemy w wierszu poleceń. Jeżeli dostajemy odpowiedź od drukarki w kilka ms, to wszystko jest ok.

Gdy jednak odpowiedź drukarki zajmuje kilkadziesiąt lub kilkaset ms, może to powodować problemy ze skanowaniem sieciowym. Warto wtedy sprawdzić, czy dobrze wybraliśmy miejsce dla naszego Canona.

Żeby problem ze skanowaniem się nie pojawiał, polecamy podłączenie drukarki do routera przez kabel sieciowy lub chociaż wzmacniacz WIFI.

Unikniemy w ten sposób problemów ze słabym sygnałem WIFI.

Jeżeli problem występuje przy połączeniu przez kabel sieciowy (podłączona kablem powinna być zarówno drukarka jak i komputer), to najlepiej sprawdzić, czy kabel nie jest uszkodzony.

Udostępnienie folderów sieciowych

Rzadko spotykanym problemem ze skanowaniem, jednak może on wystąpić, jest błąd przy udzielaniu praw dostępu do folderu ze skanowanymi dokumentami. Jeżeli pojawiają się błędy ze skanowaniem, warto upewnić się, czy na pewno folder do którego chcemy skanować jest udostępniony do zapisywania, a nie tylko do odczytu dokumentów.

Ustawienia skanowania

Żeby nie występował problem ze skanowaniem w drukarkach Canona, najważniejsze jest poprawne ustawienie kilku parametrów.

Po pierwsze należy sprawdzić, czy dobrze wpisaliśmy nazwę lub adres IP komputera do którego mają być skanowanie dokumenty.

Drugą sprawą jest sprawdzenie miejsca docelowego, czyli folderu i ścieżki do folderu, czy została prawidłowo wpisana w ustawienia skanowania w drukarce.

Kolejną kwestią jest uzyskanie przez skaner drukarki, dostępu do komputera, czyli poprawne wpisanie nazwy użytkownika oraz hasła dostępu do komputera na którym pliki będą zapisywane.

Jeżeli wiecie jakie jeszcze ustawienia mogą powodować problemy napiszcie je w komentarzach.

Podsumowanie

Powodów problemu ze skanowaniem w Canonach może być wiele. Jeżeli nie udało Ci się rozwiązać problemu samemu lub jest to dla Ciebie czarna magia, skontaktuj się z nami, a na pewno pomożemy rozwiązać Twój problem.