Problem z nowymi urządzeniami od producenta
Niedawno opisywaliśmy ciekawą propozycję urządzenia wielofunkcyjnego
Urządzenie to bardzo dobrze sprawdza się w małych i średnich firmach. Niestety po kilku miesiącach sprzedaży okazało się, że większość urządzeń które montowaliśmy i dostarczaliśmy do klientów, ma wadę fabryczną. Chodzi o głośną pracę drukarki, ale nie w trakcie pracy, czyli jak drukuje, czy problem ze skanerem. Problem z urządzeniem pojawia się, gdy nasze urządzenie przechodzi w stan czuwania. Wtedy w urządzeniu słychać piszczenie, ciągły dźwięk. Po prostu zamiast urządzenie wyciszyć się i wygasić ekran zaczyna pracować głośniej niż wcześniej.
Co należy zrobić?
W pierwszej kolejności po zakupie warto po rozpakowaniu i pierwszym uruchomieniu urządzenia Xerox WorkCentre 6515V_DN i Xerox WorkCentre 6515V_DNI poczekać, aż urządzenie przejdzie w stan czuwania, czyli do czasu aż wyłączy się ekran. Jeżeli nie słyszymy żadnego dźwięku to oznacza, że mamy szczęście i dostaliśmy egzemplarz bez wady. Gdy usłyszymy jednak dźwięk piszczenia, ciągły dźwięk trochę jak z dawnego modemu internetowe lub inny hałas, należy zgłosić usterkę do sprzedawcy urządzenia.
Co jeżeli sprzedawca nie chce pomóc?
Niestety niektóre firmy, często unikają wsparcia klientów w sytuacji awari urządzeń drukujących. Wtedy najlepiej zastanowić się, nad zmianą firmy od której zamawiamy cenny sprzęt biurowy. Najlepszym wyjściem będzie bezpośredni kontakt z serwisem Xerox (https://www.xerox.com/pl-pl/about/kontakt, zakładka wsparcie techniczne). Naprawę serwis gwarancyjny oraz serwis NOVA wykonują z reguły na miejscu i dość szybko, więc nie przeszkodzi to w codziennej pracy i drukowaniu.
Czy za naprawę muszę płacić
Jest to wada fabryczna urządzenia i producent powinien usunąć ją na własny koszt. Na pewno nie będzie problemów, jeżeli kupiliśmy urządzenie na gwarancji. Jeżeli natomiast gwarancja na urządzenie się skończyła, serwis Xerox może oczekiwać zapłaty za naprawę. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możemy zgłosić naprawy na gwarancji, na przykład nie posiadamy dowodu zakupu można zgłosić usterkę do serwisu drukarek i zostanie wykonana ona jako naprawa pogwarancyjna, czyli płatna. Koszty naprawy są bardzo zróżnicowane w zależności od serwisu. Istnieje jednak możliwość darmowej naprawy tego uszkodzenia po gwarancji lub gdy nie możemy zgłosić tego do Xeroxa. Wystarczy zgłosić się do serwisu drukarek NOVA, a naprawa tego elementu może być bezpłatna również po gwarancji producenta.
Dlaczego tak się dzieje
Winny całemu zamieszaniu jest zasilacz urządzenia oraz elektronika. Niestety jest to poważna usterka i bardzo powszechnie występująca w tych urządzeniach, dlatego producent stara się zapewnić szybki serwis. Niestety ze względu na ilość zgłoszeń czas oczekiwania na naprawę może zająć kilka tygodni. Xerox zapewnia, że w najbliższym pracuje nad poprawą szybkości serwisu i usterki będą naprawiane znacznie szybciej.
Czy warto kupić to urządzenie mimo zaistniałej wady fabrycznej?
Mimo zaistniałego problemu na starcie, czyli zaraz po zakupie drukarki Xerox 6515, uważamy że warto kupować te urządzenia. Wydruki na Xeroxie 6515 są naprawdę wysokiej jakości, przy rozsądnej cenie za tonery. Niektóre firmy wiedząc o zaistniałym problemie przeprowadziły akcję sprawdzenia i naprawy wszystkich urządzeń jakie miały w magazynach, jeszcze przed sprzedażą. Najważniejsze przy zakupie sprzętów do domu , czy do firmy to korzystanie z dobrej firmy. To ona zajmie się całym procesem zgłoszenia usterki i pomoże w razie wystąpienia takich problemów.