Ostatnio zalała nas fala telefonów. Z dnia na dzień drukarki u naszych klientów przestały działać. Wszystko dzięki najpopularniejszemu systemowi operacyjnemu, czyli dziękujemy Microsoft Windows…
Jakich drukarek dotyczy problem?
Niestety problem dotyczy wszystkich urządzeń drukujących oraz drukarek wszystkich producentów. Niezależnie czy korzystamy z drukarki HP, Canon, Lexmark, czy Brother. Mamy jednak szczęście, jeżeli nasza drukarka podłączona jest przez sieć, a nie przez kabel USB. Błąd powodowany przez aktualizację Windows dotyczy wyłącznie drukarek podłączonych przez kabel USB oraz wirtualnych drukarek PDF.
Jakich systemów dotyczy problem z drukarką?
Problem z wydrukami na drukarkach podłączonych przez port USB dotyczy użytkowników:
- Windows 10 (od wersji 1607 do 2004)
- Windows 8.1
- Windows Server (od 1709 do 2004)
- Windows Server 2012.
Aktualizacja Windows 10. Co zrobić, żeby nasza drukarka ponownie działała?
- Włącz Panel sterowania w systemie Windows 10 przez wciśnięcie klawisza Win () oraz litery I
- przejdź do sekcji „Aktualizacje i zabezpieczenia”
- kliknij „Wyświetl historię aktualizacji”
- następnie „Odinstaluj aktualizację”
- znajdź aktualizacje powodujące problemy, jedną z KB4557957, KB4560960 i KB4561608
- wybierz „Odinstaluj”
Potem należy wyłączyć ponowną automatyczną aktualizację. Dokładnie jak to zrobić przeczytasz tym artykule:
Aktualizacja artykułu:
Poprawki od Microsoftu
Microsoft przygotował już poprawki swoich błędów dotyczących problemu z drukarkami na Windowsie. Oto linki do oficjalnej strony Microsoft:
- Windows 10, version 1903, all editionsWindows Server version 1903Windows 10, version 1909, all editionsWindows Server version 1909 – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4567512/windows-10-update-kb4567512
- Dotyczy: Windows 10, version 1809, all editionsWindows Server version 1809Windows Server 2019, all editions – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4567513/windows-10-update-kb4567513
- Windows 10, version 1803, all editionsWindows 10, version 1803 (Enterprise, Education, IoT Enterprise) – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4567514/windows-10-update-kb4567514
eliminujące problemy z drukowaniem w Windows 10. Aby się z nimi uporać, należy zainstalować (opcjonalną) aktualizację KB4567512, KB456713 lub KB456714 – w zależności od wersji systemu w centrum aktualizacji znajdziecie jedną z nich. W tym celu włączcie Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Sprawdź, czy są dostępne aktualizacje systemu Windows.